4e Sequence 2: Happy Thanksgiving!

Bienvenue dans notre nouvelle séquence!
Aujourdh'ui, nous allons étudier une fête très importante aux USA: Thanksgiving. En avant!

DOCUMENT 1: Pour commencer, que savez-vous de Thanksgiving? Remplissez cette mindmap:
 Si vous avez fini, vous pouvez consulter la correction ci-dessous:


DOCUMENT 2: Apprendre à décrire une image:
Vocabulaire de la description d'image:
en haut = at the top
en bas = at the bottom
à gauche = on the left
à droite= on the right
premier plan = foreground
arrière plan = background

Essayez de décrire cette image le plus précisément possible

Proposition de correction rapide par les 4*5:
 "I can see Natives and Pilgrims. A woman gives  food to a native man in the foreground/in the middle. On the right, there are one dog with a little girl. Women wear dresses and men wear cloaks.
In the background I can see the ocean. The Natives are semi-naked."

Proposition des 4*4:
"I can see water in the background : maybe it is the ocean, or the sea, or a lake. There are Natives with Pilgrims (les pèlerins). They are sharing food and gifts ! I can see a dog, there are soldiers (les soldats). On the right, there is a table with a lot of/plenty of food/ there is a plethora of food. There is a house in the background. They are outside."

Origins of thanksgiving:
THANKS - GIVING
= merci/donner.
DOCUMENT 3: video
Mais pourquoi ce choix de mots? que signifie-t-il? Qui a donné quoi à qui? 
Pour le savoir, clique sur le lien suivant pour regarder la vidéo :
The History of Thanksgiving Day

Qu'en as-tu retenu? 

GRAMMAIRE: le prétérit:

è    Ce temps correspond à décrire des actions passées (dans un récit), qui sont achevées . On peut le comparer à l’imparfait, le passé composé et le passé simple .

  • Construction : il y a 2 types de verbes :
  • REGULIERS = on ajoute -ED/ -D à la fin du verbe
  • IRREGULIERS = il faut les apprendre par <3

Dans les questions, les réponses courtes et dans les négations, on ajoute l’auxiliaire « DO », qui se dit « DID » au prétérit.

Exemples de phrases : 

1)        Affirmative : Sujet + V-ed// 2e col + complément : I played football.

2)      Negative : Sujet + didn’t + BV + complément : you didn’t play football

3)      Interrogative : Did + sujet + BV + complément ? :Did you play football ?

à Lorsqu’on a «DID  » à la négative et l’interrogative, le verbe RESTE A LA BASE VERBALE (non conjugué)

Exercices prétérit:
WAS ou WERE ?
1. She is thirty now, so last year she .................... twenty-nine.
2. .................... it a good film?
3. I got married when I .................... twenty-seven.
4. It .................... a great day, but we .................... so tired!
5. I didn't buy those jeans because they .................... too expensive.
6. When I .................... a child we lived in Rome.
7. Where .................... you yesterday afternoon?

Conjuguez les verbes au prétérit simple
1. The concert __________ (be) great. I really __________ (enjoy) it.
2. _______________________ (you / have) a nice weekend in London?
3. She _______________ (not / like) the food. It was horrible.
4. Which museum _____________________(you / go) to ?
5. Yesterday we ________________ ( go) to Paris and we __________ (pay) a visit to Jane.
6. They _________________ (pass) their exam last year. They __________ (be) very happy.
7.  I _____________ (see) her five minutes ago!
8. They _______________ (not / win) the game. What a shame!
9. She _________________(do) some shopping but I didn't. I ___________________ (not / want) to queue at shops.
10. You _______________ (not / be) in very good health. That's why you __________ (lose) the match.
11. Sophie _______________ (be) ill yesterday. She ____________ (stay) in bed  all day.
12. The house _____________ (burn) completely. The fire brigade ___________________ (not / arrive) on time.

******


Mais que savez-vous au juste sur thanksgiving? Avez-vous quelques souvenirs de la vidéo vue au début du chapitre? Pour le savoir, remplissez la fiche ci-dessous!

DOCUMENT 4: a history of thanksgiving.

A présent, il serait intéressant de s'intéresser à cette celebration du point de vue des Amérindiens. Que pensent-ils, eux, de ce jour? Pour le découvrir, regarder la vidéo suivante:


Tentez maintenant de répondre aux questions qui suivent en vous aidant de la vidéo.

The Meaning Of Thanksgiving For Native Americans:
è Watch and listen to the video, and answer the following questions:

1. Who is talking in the video?
____________________________________________________________
2. What does the old woman call “thanksgiving”?
___________________________________________________________
3. The Natives feel:
Positive about thanksgiving          Negative about thanksgiving
Find examples which explain how the Natives feel about thanksgiving
-
-
-
4. Do the Natives celebrate Thanksgiving?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Now, listen to the video again: what are the 2 important messages the Natives want to spread (spread=propager)?
-
-



 


Comments

Popular posts from this blog

5e Sequence 3: Once upon a time a fairytale

4eme Séquence 1: Back to School